La ciutat

La ciutat

dimecres, 3 de gener del 2018

Sempre els mateixos...



 Estic totalment d'acord amb la nostra alcaldessa quan afirma que "hem pagat de sobres l'autopista AP-7 i ara paguem el rescat de les autopistes que han fet fallida" i considere una burla que el Govern central haja aprovat una pujada dels peatges en un 2%.

Els usuaris de les autopistes ací no tenim per què pagar la mala gestió que s'ha fet en altres parts d'Espanya. Hem pagat de sobres l'autopista AP-7 i ara se'ns obliga a pagar les autopistes d'altres comunitats. No s'elimina el peatge de l'AP-7 i damunt hem d'assumir el rescat d'altres autopistes. Som "els badocs" d'Espanya!!!

L'AP-7 va construir-se el 1971 i el termini d'explotació inicial era de 27 anys, temps més que suficient per a considerar-la pagada. Aquest va concloure el 1998 i en lloc de revertir al poble i ser una via gratuïta, el Govern del president Aznar va negociar una nova pròrroga que ha suposat la continuïtat de pagament per 20 anys més. La injustícia s'ha d'acabar a la fi del 2019, però a hores d'ara, el govern central actual del senyor Rajoy, no ha confirmat la supressió de qualsevol tipus de peatge per aquest vial a partir d'aquella data.

I mentre arriba el 2019 a pagar i cada vegada més. A partir del passat diumenge un 2% més, tornant a ser perjudicats els mateixos, els castellonencs que hem de desplaçar-nos sobretot a territoris del nord i del sud i aquells que ens visiten.

I com diu la nostra alcaldessa, ja estem farts de pagar per usar una via de comunicació essencial, mentre en altres punts d'Espanya s'han estat construint autovies ràpides i gratuïtes.

I és que mentre Extremadura, Cantàbria, Illes Balears i Canàries no tenen cap quilòmetre d'autopistes de peatge, al País Valencià en tenim més del 10% de la totalitat, ja que dels 3.307 quilòmetres d'autopistes, 350 recorren el nostre territori, sent després de Catalunya la Comunitat que més peatge suporta de tot el territori nacional. De manera que Catalans i Valencians som els que hem de "salvar les autopistes deficitàries". Quin morro!!!

Que passarà tot just d'ací a dos anys, amb l'AP-7? Aumar controlada per Abertis opera en l'actualitat en els trams de 225 quilòmetres que separen Tarragona de València, i els 148 entre València i Alacant, i en els 170 dels trams La Jonquera-Montmeló, Montmeló-Papiol, Papiol-Tarragona, es a dir, com seran els vora 550 quilòmetres d'autopista que separen La Jonquera d'Alacant? Caldrà seguir pagant, després de vora 50 anys?

Si els beneficis aconseguits per Aumar en l'AP-7 se situen en més de 75 milions a l'any, és lògic que el grup Abertis faça tot el possible per aconseguir una nova renovació, i així poder fer front a les seues despeses d'explotació d'altres autopistes que són, any rere any, deficitàries.

Però és necessari un rescat i no tan sols per raons econòmiques, també I sobretot per raons de seguretat viària; l'alliberament de l'AP-7 ha de ser un acte de justícia, ja que aquesta autopista després de 50 anys ha resultat ser la més cara del món i amb els diners recaptats i beneficis obtinguts s'hagueren pogut construir moltes més autovies...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada